مهمونی ما

کادوهای شب یلدای من از طرف مامانم:
یه پالتو شنل مانند برای خانوم حامله ک من باشم، یک بلوز نباتی زمستونی، تونیک صورتی با ست شال و کلاه
مادر شوهرمم 200 تومن پول داد بهم. مامانمم یه بلوز به مادرشوهرم داد.
کادوهای مامانم اینا به علی:
کاپشن، شال کلاه و دستکش و جوراب. آجیل، یک سبد پر میوه های مختلف و ناب و هندونه، شیرینی، پشمک، بستنی خشک و باقلا.
چون آسانسور خونمون پلمپ شده گفتیم بیایم خونه مادرشوهر چله بگیریم...من ک هفت طبقرو نمیتونستم برم بالا با این شرایطم...دیروز صبح تلفنی به مامان گفتم بیاین اینجا...دیدم مامانبزرگم اینا پرش کردن که رسم نیست مادر پدر دختر چله ببرن و قرار گذاشته بودن خواهرم که بیست سالشه با خالم که همسن منه وسایلارو بیارن. و ..مامانم اینا برن خونه مامانبزرگم...من ک همون اول فهمیدم مچ مامانو گرفتم گفتم اینا حرف خودت نیست.
گفت به شرطی میایم ک خواهر شوهراتم بیان...اومدم دونه دونه شماره خواهرشوهرامو گرفتم دادام مادرشوهری همرو دعوت کرد...خواهر 1 از اول قرار بود بیاد...خواهر 2 خونه پدرشوهرش دعوت بود ولی بخاطر ما نرفت اونجا و اومدن...خواهر 3 مریض بود نشد بیان...خواهر 4 هم اومد...خواهر 5 هم که تهران هستن. 
منم با لبی گشاده و خندان زنگ زدم به مامان ک همه میان شمام باید بیاین. تا شب همش استرس داشتم طفلی این نینیم چی میکشه از دست مامانش...میگفتم نکنه مامان بابا چیزی بگن بد شه. خداروشکر همه چی عالی بود عالی در حد لالیگا... هخیلی خیلی خوش گذشت. خواهرشوهرام ک خیلی مهربون تر تر شدن نذاشتن من دست به سیاه سفید بزنم از بس نذاشتن ک مامان خودش خجالت میکشید میگفت خسته شدین به منم اشاره میکرد پاشو کمک ولی خب نمیدونست ک اینا همیشه اینطورین من هیچوقت پانمیشم. اما باید تو مراسمای بچه هاشون حتما جبران کنم. فک کنم همجین مهمونیهای دوطرفه بیشتر لازمه تا مامان بابام بفهمن من اینجا چقد راحتم و اذیت نمیشم و خوشبختم.
پلاک ماشینمونم دیروز تحویل دادن و بسی خوشحال شدیم. ماشین قبلیرو به شوهرخالم فروختیم هر روز یه دبه درمیاره شاید ازش پس بگیریم گیجمون میکنه.
شوهر خواهرشوهر4 قرار شد برا من کفش زمستونی بدوزه بیاره...واسه مامانو امروز بردیم دادیم بعنوان کادو خیلی قشنگ بود.
راستی رسم شما چجوریه؟ طرف علی جون هم باید وسایل بخره؟ تو ما ک رسم نیست.
نظرات 23 + ارسال نظر
زهرای سعید پنج‌شنبه 24 دی 1394 ساعت 06:42

اتفاقا من همیشه شنیدم که میوه و کیک و اینجور چیزا رو باید خانواده ی پسر بیارن خونه ی دختر اونم فقط توی عقد .خرید لباس گرم هم که با هر دو طرفه . رسم ما که اینجوریه
چه خواهرشوهرای خوبی :-)

آره ماهم تو دوران عقد پسر میخره من بعد عقدو میگفتم گلم. قابل نداره عزیزم

مونا شنبه 19 دی 1394 ساعت 19:07

سلان النازجون خوبی ایشالا روزی که بیای وبنویسی فارغ شدم هردوتون سالم وسلامت باشین درپناه حق کادواتم مبارک.دوستم میتونی این روش جوش شیرینو برام توضیح بدی اخه شوهرم از اون پسر دوستاست ویه دخترم دارم. مرسی برات دعامیکنم

سلام گلم. مرسی عزیزم. باشه توضیح میدم ولی فک کنم اشتباهه. چون من با این روشا دختر دراومد ولی سونوی غربالگری ک رفته بودم دکتر گفت احتمالا پسره. ماه بعد که سونو برم مطمئن میشم جتسیتش چیه. به دکترمم این روشو گفتم تایید نکرد.
بعد بارداری:
جوش شیرین بریز تو ادرارت اگه کف کرد پسره اگه تغییر نکرد دختر.
آب کلم قرمز هم بریزی اگه صورتی شد پسر اگه بنفش شد دختر. برای من با این روشا دختر دراومدولی دکتربر عکسشو گفت. اما شنیده بودم واسه بعضیه درست دراومده.

دخترمغرور جمعه 18 دی 1394 ساعت 13:16 http://khayatbashi.blog.ir

کجایی الناز بانو؟
حال خودت و نی نی خوبه؟؟

آره عزیزم. مهمون داشتیم سرگرم اون بودم.
فدات

ارزو جمعه 18 دی 1394 ساعت 09:01 http://arezobanoo.blogsky.com/

با کلی تاخیر کادوهات مبارک باشه

قربونت آرزوجونم

خآنوم چی چهارشنبه 16 دی 1394 ساعت 23:57

از نی نی ما چه خبر؟؟؟؟؟؟؟

لالا کرده خالش

خانوم خونه چهارشنبه 16 دی 1394 ساعت 10:01 http://www.ganje-man.mihanblog.com

سلام عزیزم . . . خوبی ؟
دلم تنگ شده بود واست

سلام گلم. منم همینطور. ایشالا میام.

معصوم یکشنبه 13 دی 1394 ساعت 07:24

سلام بانو خوبی؟ نینی فسقلت خوبه؟ چرا نمینویسی؟

خواهرشوهرم از تهران اومده سرگرم اونیم عزیزم. میام

معصوم شنبه 12 دی 1394 ساعت 07:16

فعلا که یک هفته اس خونشون نرفتیم . همسر هم نمیگه بریم ...

خوب میکنی. دوری و دوستی

بانو(: جمعه 11 دی 1394 ساعت 18:28 http://banolabkhand.blogsky.com

مبااااااااارکت باشه(((:
من شب چله نداشتم هیچوقت ولی خب خییییلی کیف داشت خوندن حس مهربونی تو نوشتت((:
از نی نی ناااااااازمون چ خبر?((:

فداااااااات بانوجون
میام مینویسم ازش

تی تی جمعه 11 دی 1394 ساعت 12:23

سلام عزیزم
خواننده خاموشت بودم وهستم
کادوهات مبارک خیلی خیلی زیاد
تونظراتت خوندم که ازمایش غربالگری وسونو رفتی خیلی بهت تبریک میگم ان شاالله دونه کنجدت صحیح وسلامت بدنیا بیاد..
وامایه خواهش ..برای من وهمه منتظرا با کوچولوی توشکمت دعاکن.ان شاالله به حق پاکی کوچولوت ماهم حسرت به دل نمیمونیم

سلام تی تی جون.
ناقابله
ایشالا خدا یه نی نی سالم بهت هدیه کنه. حتما دعا میکنم گلم تا همه خانوما طعم مادرشدنو بچشن.

توت پنج‌شنبه 10 دی 1394 ساعت 13:24 http://pasazvesal.blogsky.com

سلام حالت خوبه الناز جان؟ نی نیت خوبه؟
فکر کنم الانا دیگه وقت آزمایش و سونوی غربالگریت باشه... انجام دادی؟

سلام توت جونم خوبی. آره پریروز رفتم سونو و آزمایش غربالگری. خداروشکر سالم بود. منم تا پریروز باورم نمیشد نی نی دارم تا اینکه عکسشو دیدم انگار تو تاب لم داده بود. دکتر گفت احتمالا پسره.
مواظب خودت باش عزیزم.

صاحبه چهارشنبه 9 دی 1394 ساعت 16:57

کادوهات مبارکه مامان خانمی
ما اصن کلا رسم هدیه واسه چله و اعیاد مذهبی رو نداریم.فقط همون اولین عید نوروز به عروس عیدی میدن و والسلام!

مرسی گلم.
چه جالب. نه بابا تو فامیل ما تشریفات زیاده

آوا سه‌شنبه 8 دی 1394 ساعت 01:03 http://ava-life.blogsky.com

ما رسم داریم خانواده داماد میوه و آجیل و لباس و طلا بیارن برا عروس
خانواده عروس هم ی کادو میگیرن برا داماد
اما همه چیز با خانواده داماده، ندیده بودم لینطوری

این رسمی ک گفتی ما تو دوران نامزدی داریم فقط. بعد عروسی دیگه داماد چیزی نمیخره. بیچاره داماد

سمانه یکشنبه 6 دی 1394 ساعت 19:29 http://zendegiyaniin.blogfa.com/

سلام الناز جون خوبی عزیزم؟؟
مبارکت باشه عزیزم به خوشی استفاده کنی
الناز خیلی عالی شد که مامانت با چشم خودش دید رفتار خانواده همسرتو
کاش با فامیل معامله نمیکردین الناز:|
مواظب خودتو و نی نیت باش

سلام سمانه جونم.
قربونت خانمی.
اوهوم
اه بابا..ادا درآورد ماشینو پس گرفتیم بی شعور بود
چشم عجیجم

معصوم یکشنبه 6 دی 1394 ساعت 09:33

تو رسم ما مادر شوهر فقط زمان نامزدی چله میبره برای دختر... بعد عروسی کوفتم نمیده ... خخخ

رسم مام اینجوریه ولی مادرشوهر و خواهرشوهرامم کادو دادن.

سلام عزیزم...کادوهات مبارک باشه
خداروشکر مامانت دید که خواهرشوهرات هواتو دارن و بهت احترام میذارن
عکس نذاشتی خوووو

سلام علوس خانوم
شکر
آخه با گوشیم میام نمیتونم عکس بذارم

دخترمغرور جمعه 4 دی 1394 ساعت 16:32 http://khayatbashi.blog.ir

سلوووم عزیزم,خداروشکر که خوشبختی و مشکلی نداری ولی عزیزم یه چیزی بهت میگم روش یه کم فکر کن,خانواده ی همسرت هرچقدرم خوب باشن و دوستت داشته باشن بازم اندازه خانواده ی خودت دوستت ندارن
وقتی نی نی به دنیا بیاد خودت اینو درک میکنی

من نمیگم خونواده شوهرم از خونواده خودم بهترن عزیزم.
من میگم مشکلی با طرف علی ندارم و دوست دادم مادرم اینو درک کنه. الان خودمو با دوستام مقایسه میکنم خداروشکر نه خواهرشوهرام نه مادرشوهرم مثل فامیلای اونا نیستن. فقط دلم میخواد مامانم بفهمه مشکلاتی ک اون تو زندگیش نسبت به خونواده پدرم داشت از همون اول من ندارم و این براش کافیه.

په پو پنج‌شنبه 3 دی 1394 ساعت 23:52 http://www.aski-ewin.blogsky.com

مانتو خفاشی رو می دونستم ولی پالتو اصلا به ذهنم نرسیده بود! مبارکت باشه.
والا یه رسمایی این ورا هست که من بلد نیستم. اصلا هم اهل این جور مراسم ها نیستم. به نظرم یه مقدار اضافیه. می دونی؟ لازم نبست. هیچ کدوم از مراسم های عروسیم هم برگزار نکردم من. یه عقدو یه عروسی و هفته ی خیلی ساده بود.

خیلی ممنون عزیزم.
ب نظر منم اینا اضافیه، من حتی در مورد خریدای عروسیمم پشیمونم کاش کمتر و ارزونترشو میخریدم. ولی راجع به جشن و تالار برعکس. خودم اوایل گفته بودم جشن مختصر تو خونه میگیرم ولی به اصرار طرف علی مراسم مفصل تو سالن گرفتیم و بعدش شام. مراسم قشنگه الانم اصلا پشیمون نیستم چون خیلی خیلی خوش گذشت و خیلی زود گذشت ولی با شام مخالف بودم.

توت پنج‌شنبه 3 دی 1394 ساعت 18:07 http://pasaz

مبارکت باشه به خوشی استفاده کنی الناز جان

متچکرم توت جون قابل نداره عزیزم

نیلوفرجون پنج‌شنبه 3 دی 1394 ساعت 18:06 http://talkhoshirin2020.blog.ir

خوب شد مامانت باچشم خودش دید که باهات خوبن،بعد این خیالش راحتتر میشه. هدیه هات مبارک باشه. تو شهرما رسم هست 3الی5 تیکه وسایل میخره داماد. اما پدربزرگوار من نگفته بود و همشو خودمون خریدیم. بابام خوشش نمیاد.

آره دید ولی همیشه یه حرفی واسه گفتن داره... مرسی گلم. آهان چه جالب

خانوم خونه پنج‌شنبه 3 دی 1394 ساعت 16:49 http://www.ganje-man.mihanblog.com

به قول خانوم چی عزیزم به منم چوب کبریتم ندادن

بی خیال عزیزم مهم نیست.این خریدا اضافیه.

خآنوم چی چهارشنبه 2 دی 1394 ساعت 20:54

خوش بحالت چقد کادو گرفتی
به من چوب کبریت هم ندادن!
مبارکت بااشه عزیزم
هر وقت ختم قرآن شروع شد خبر بده لطفا

قابل نداره عزیزم.
مرسی گلم
حتما خبر میدم خانومی

پریسا چهارشنبه 2 دی 1394 ساعت 08:11 http://www.pari-v-zendegi.blogsky.com

الناز جون کادوهای شب چله مبارک انشالله به خوشی استفاده کنی
خداروشکر که شب چله و مراسمش برات به نحو احسنت برگذار شد خوشحال شدم
ما از این رسمها نداریم

مرسی پریساجونم قابل نداره.
قوربونت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد